Ne bucurăm de vizita dumneavoastră pe această pagină de internet. Protecția datelor dumneavoastră personale este importantă pentru noi și facem toate eforturile pentru a ne asigura că prelucrarea datelor cu caracter personal se face cu respectarea prevederilor Regulamentului General privind Protecția Datelor(UE) 679/2016 („Regulamentul” sau „GDPR”) și a oricăror prevederi care implementează, modifică, completează sau înlocuiesc acest Regulament.

În cadrul acestei informări privind protecția datelor, explicăm ce informații (inclusiv date cu caracter personal) sunt procesate în legătură cu vizita dumneavoastră pe pagina de internet „building-companion.ro” („Website-ul” sau „Platforma Building Companion”) și utilizarea serviciilor și a funcționalităților disponibile pe Platformă, în cazul în care sunteți un client/utilizator final/investitor privat (adică, o persoană fizică interesată de servicii din domeniul construcțiilor legate de construirea, renovarea, amenajarea unei case/locuințe etc.).

Vă rugăm să aveți în vedere că începând cu 04.11.2024 s-au modificat termenii si condițiile platformei și informațiile legate de protecția datelor. Puteți vizualiza noile variante accesând opțiunile aferente de mai jos. 

Politica generala de confidentialitate
Informații protecția datelor pentru clienti
Informații protecția datelor pentru profesionisti
Informații protecția datelor pentru distribuitori
Informare privind protecția datelor valabilă de la 04.11.2024
Informații privind protecția datelor pentru clienți valabile de la 04.11.2024
Informații privind protecția datelor pentru profesioniști valabile de la 04.11.2024
Informații privind protecția datelor pentru distribuitori valabile de la 04.11.2024
  1. Cine este responsabil de prelucrarea datelor cu caracter personal?

    1. Operatorul responsabil de prelucrarea datelor cu caracter personal este XELLA RO S.R.L., entitate organizată conform legii române, având sediul social pe Șos. București – Ploiești nr. 1A, Clădire C, et. 3, Sector 1, București, România, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/15715/2005, cod de înregistrare fiscală RO17954562, tel. +4021 300 30 08, fax +40 21 319 77 85, email: protectia.datelor@xella.com. Orice referire la „Societate”, „Xella” sau „noi“ din prezenta notă de informare este o referire la entitatea menționată anterior. 

      Întrucât suntem întotdeauna deschiși să aflăm opiniile dumneavoastră, precum și să vă furnizăm orice informații suplimentare de care ați putea avea nevoie cu privire la prelucrarea datelor dvs, vă încurajăm să contactați responsabilul Xella cu protecția datelor care poate fi contactat la adresa de e-mail protectia.datelor@xella.com sau prin poștă sau curier la adresa mai sus menționată – cu precizareaîn atenția Responsabilului Xella cu protecția datelor.

  2. Care este temeiul legitim in baza căruia prelucrăm datele cu caracter personal?

    1. Prelucrăm datele cu caracter personal pentru scopuri comerciale adecvate, atunci când avem un temei legitim pentru prelucrare, așa cum este detaliat în Secțiunea 2 din prezenta notă de informare.

      În toate cazurile în care prelucrarea este bazată pe consimțământ (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(a) din Regulament), cum este cazul, spre exemplu, pentru prelucrările în scop de marketing, promovare sau publicitate, oferirea consimțământului și furnizarea datelor cu caracter personal este în totalitate voluntară. Vrem să vă ținem la curent cu privire la produsele noastre care vă interesează. În acest sens, vă putem trimite orice tip de mesaj (cum ar fi: e-mail, SMS, telefonic, etc.) conținând informații generale și tematice, informații cu privire la campaniile pe care le desfășurăm, precum și alte comunicări comerciale cum ar fi buletine informative (newsletters), cercetări de piață și sondaje de opinie. În cele mai multe cazuri, ne întemeiem comunicările de marketing pe consimțământul dvs. prealabil. Vă puteți retrage oricând consimțământul fără efecte nefavorabile pentru Dumneavoastră.

      În anumite situații, ne putem baza activitățile de marketing pe interesul nostru legitim de a ne promova și dezvolta activitatea comercială. În orice situație în care folosim informații cu privire la dvs. pentru un interes legitim al nostru, avem grijă și luăm toate măsurile necesare pentru ca drepturile și libertățile dvs. fundamentale să nu fie afectate. Cu toate acestea, ne puteți solicita oricând, prin mijloacele descrise mai sus, să oprim prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal în scop de marketing, urmând să dăm curs cererii dvs.

      În cazul prelucrărilor de date efectuate pentru derularea unor relații contractuale (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(b) din Regulament), îndeplinirea obligațiilor legale (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(c) din Regulament) sau pentru satisfacerea unui interesul legitim al Xella (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(f) din Regulament), furnizarea datelor poate fi obligatorie.

      Urmărim satisfacerea unui interes legitime (în temeiul art. 6 alin.(1) lit.(f) din Regulament) spre exemplu, pentru:

        1. operarea Website-ului și furnizarea serviciilor pe Platformă (inclusiv colectarea de informații prin utilizarea cookie-urilor necesare);
        2. stabilirea apărării împotriva unor pretenții legale
        3. prevenirea fraudei, a utilizării abuzive a serviciilor sau a spălării de bani
        4. prevenirea și investigarea infracțiunilor penale și
        5. gestionarea și dezvoltarea viitoare a operațiunilor noastre de afaceri inclusiv managementul riscurilor.
  3. Ce date prelucrăm și de ce?

    1. Puteți accesa Website-ul fără a introduce date personale (cum ar fi numele, prenumele, adresa poștală sau adresa dumneavoastră de e-mail) și fără înregistrarea sau autentificarea într-un cont de utilizator. Cu toate acestea, vom colecta informații prin intermediul cookie-urilor pentru a vă oferi funcționalități și servicii pe Platformă,  pentru a facilita vizita Dumneavoastră pe Platformă sau pentru analiza performanțelor Platformei și a serviciilor noastre. Vă invităm să parcurgeți Politica noastră de utilizare a cookie-urilor pentru detalii privind utilizarea cookie-urilor sau să reglați setările de confidențialitate accesând opțiunea “Setări de confidențialitate” din zona de subsol a website-ului .

      În cazul în care doriți să interacționați cu noi sau cu alți utilizatori ai Platformei sau să accesați anumite servicii sau funcționalități disponibile pe Platformă din când în când, poate fi necesară furnizarea unor date cu caracter personal, așa cum este descris în continuare:

    2. CLIENTI / UTILIZATORI FINALI / INVESTITORI PRIVAȚI - persoane fizice interesate de servicii din domeniul construcțiilor

      Categoriile de date prelucrate Scopul prelucrăriiTemeiul legitimDurata de păstrare

      Date de identificare: nume, prenume;  

      Date de contact: adresă e-mail
      Pentru a analiza, pentru a răspunde și pentru a lua măsurile adecvate la solicitarea Dumneavoastră, atunci când ne contactați in scris prin (i) folosirea secțiunii „Contact” a Platformei sau (ii) atunci când ne transmiteți o solicitare prin e-mail.Consimțământ

      3 ani de la comunicarea solicitării

      Date de identificare: nume, prenume, voce. 

      Date de contact: adresa e-mail, nr. telefon.

      Pentru a analiza, pentru a răspunde și pentru a lua măsurile adecvate la solicitarea Dumneavoastră, atunci când ne contactați telefonic, sunând la numărul afișat pe platforma noastră ( număr call center).

      Apelurile în call center-ul nostru sunt înregistrate iar continuarea apelului reprezintă acordul Dumneavoastră pentru această înregistrare, astfel cum vă sunt comunicate la începutul apelului.

      Consimțământ3 ani de la comunicarea solicitării

      Date de identificare: nume, prenume, voce. 

      Date de contact: adresa e-mail, nr. telefon.

      Alte date:

      date legate de proiectul de construcție (faza proiectului, perioada estimată pt. începerea construcției, locația proiectului, perioada estimată pt. utilizarea voucherului), depozitul de materiale de construcții ales pentru utilizarea voucherului, companiile de construcții cu care se colaborează, materialele necesare.

      Pentru a verifica sau completa informațiile introduse de dvs. la accesarea funcționalităților platformei noastre, în situațiile în care: ați descărcat un voucher din secțiunea de Promoții a platformei noastre,  ați completat o solicitare de ofertă în platforma noastră sau ați depus o recenzie în platformă.

       Pentru a vă oferim suport și informații suplimentare legate de noutăți, produse, evenimente, oferte promoționale sau studii de piață legate de experiența personală cu produsele, serviciile sau compania Xella.

      Apelurile care sunt efectuate prin  call center-ul nostru sunt înregistrate, iar continuarea apelului reprezintă acordul Dumneavoastră pentru această înregistrare, astfel cum vă sunt comunicate la începutul apelului.

      Apelurile efectuate de către un reprezentant Xella nu sunt înregistrate.
      Consimțământ

      Până la retragerea consimțământului și ștergerea contului de către client sau în maximum 30 de zile de la solicitarea de ștergere a contului de client din platformă.  

      Date de identificare: nume, prenume,

      imagine profil. 

      Date de contact: nr. telefon, adresă de email.

      Înregistrarea voluntară a unui cont de Client (Utilizator Final - persoana fizică interesată de servicii din domeniul construcțiilor de case) și autentificarea utilizatorului pentru accesarea serviciilor și funcționalităților disponibile pe Platformă.

      Pentru a veni în ajutorul utilizatorilor, autentificarea pe Platformă se poate realiza, la opțiunea utilizatorilor, cu conturi Facebook sau Gmail.

      Consimțământ

      Până la retragerea consimțământului- maximum 30 de zile de la cererea de ștergere a contului Clientul/utilizatorul are opțiunea de a-și șterge singur contul de client din platformă.

      Date de identificare: nume, prenume.

      Date de contact: telefon, adresă e-mail. 

      Conținut:

      (date cu caracter personal incluse în documente, imagini sau informații încărcate de client/utilizator pe Platformă).

      Pentru a pune la dispoziția utilizatorilor înregistrați servicii digitale și funcționalități disponibile pe Platformă.

      Înregistrarea unui cont de client/utilizator este voluntară și nu limitează posibilitatea de accesare a Platformei și utilizarea motorului de căutare Profesioniști din platformă. Funcționalitățile puse la dispoziția utilizatorilor înregistrați cu cont de client sunt – posibilitatea de descărcarea a voucherelor pentru promoțiile active din platformă, posibilitatea de a înregistra solicitări de ofertă către Profesioniștii din platformă, posibilitatea de a posta recenzii pe platformă. Aceste funcționalități se pot accesa de către clienți/utilizatori doar în cazul crearii unui cont de client în platformă.

      Conținutul unei solicitări de ofertă  este comunicat către Profesionistul/profesioniștii căruia îi adresați solicitarea de ofertă, astfel încât vă recomandăm să eliminați pe cat posibil orice date cu caracter personal din Conținutul unei cereri de ofertă.

      Conținutul unei recenzii completate de dvs. va fi afișat public pe profilul profesionistului pentru care ați făcut recenzia, astfel vă recomandăm să eliminați pe cât posibil orice date cu caracter personal din Conținutul acesteia.

      Consimțământ

      Pana la retragerea consimțământului, la ștergerea contului de către client sau în maximum 30 de zile de la solicitarea de ștergere a contului. 

      Date de identificare: nume, prenume.

      Date de contact: telefon, adresă de email.

      Conținut:

      (date cu caracter personal incluse în imagini încărcate de utilizator pe Platformă).

      Pentru a permite utilizatorilor să posteze recenzii (reviews) și evaluări (ratings) pe Platformă. Pentru postarea unei recenzii în platformă, clientul/utilizatorul trebuie să aibă un cont de client înregistrat în platformă. De asemenea este necesară încărcarea imaginilor cu proiectul realizat de Profesionistul pentru care doriți să lăsați recenzia. Vă recomandăm să eliminați pe cat posibil orice date cu caracter personal din aceste imaginiConsimțământPe durata înregistrării Profesionistului pe Platformă sau/și a clientului/utilizatorului pe platformă

      Date de identificare: nume, prenume.

      Date de contact: număr de telefon, adresă de email.

      Participarea la Promoții derulate pe Platforma Building Companion, cu acceptarea Regulamentelor  de Promoții aferente acestora. Descărcarea unui voucher din cadrul unei promoții afișate în platformă este posibilă doar prin înregistrarea unui cont de client/utilizator în platformă.

      Consimțământ

      Pănă la retragerea consimțământului și ștergerea contului de client/utilizator din platformă

      Date de identificare: nume, prenume.

      Date de contact: nr. telefon, adresă de e-mail.

      Derularea Programului de Promoții din platformă și decontarea voucherelor folosite de participantul/participanții la aceste promoții într-un Depozit de Materiale (Distribuitor Partener Building Companion).Obligație legală5 ani de la derularea Promoției (termen legal pentru păstrarea înregistrărilor financiar contabile)

      Date de trafic.

      Date de autentificare: user și parolă.

      Date privind utilizarea dispozitivelor.

      Asigurarea securității sistemelor noastre informatice împotriva atacurilor cibernetice și a riscurilor de natură informatică (de ex. virusare, intruziuni sau încercări de acces neautorizat, blocarea serviciilor, utilizare abuzivă etc.), pentru protecția informațiilor , a datelor personale ale utilizatorilor, pentru prevenirea și/sau detectarea fraudelor, a riscurilor operaționale și a riscurilor de natură reputațională.Interes legitimPe durata accesării Platformei și a serviciilor și funcționalităților disponibile pe Platformă

      Date de identificare: nume, prenume.

      Alte date: (orice mijloace probatorii permise de legislația în vigoare, inclusiv declarații de martori, imagini, înscrisuri)

      Constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în justiție, indiferent dacă are loc în cadrul unei proceduri în fața unei instanțe sau în cadrul unei proceduri administrative sau a unei proceduri extrajudiciare.

      Interes legitim3 ani (termenul legal  de prescripție)

      Date de identificare: nume, prenume.

      Date de contact: număr de telefon, adresă de email.

      Pentru trimiterea unui mesaj SMS cu un cod pentru autentificarea în contul de client/utilizator, pentru trimiterea unui mesaj SMS cu informații specifice voucherului descărcat din platformă, pentru trimiterea voucherului în format PDF pe adresa de email și pentru comunicarea atât pe SMS cât și pe email, legată de trimiterea unei solicitării de ofertă înregistrate de către client/utilizator către unul sau mai mulți profesionișți și urmărirea răspunsului unui profesionist în cazul în care utilizatorul a lansat o solicitare de ofertă atât pe SMS cât și pe email. ConsimțământPe durata accesării Platformei și a serviciilor și funcționalităților disponibile pe Platformă

      Date de identificare: nume, prenume.

      Date de contact: adresa e-mail, nr. telefon.

      Comunicarea unor informări care au legătură cu conturile de client înregistrate de aceșția în platformă sau care fac referire la funcționalitățile platformei de care clientul care are cont activ în platformă beneficiază.    

      ConsimțământPână la ștergerea contului de client/utilizator din platformă

      Date de identificare: nume, prenume.

      Date de contact: adresa e-mail.

      Comunicarea buletinelor informative (newsletter) atunci când vă abonați în mod voluntar completând datele pe Platformă.

      ConsimțământPână la retragerea consimțământului

  4. Folosim un proces decizional automatizat?

    1. În legătură cu operarea Platformei, nu folosim în general un proces decizional automatizat (inclusiv crearea de profiluri) în sensul Articolului 22 din GDPR. Dacă vom aplica astfel de procese în viitor, vă vom informa separat în conformitate cu prevederile legale aplicabile.

  5. Sunt transferate date in tări din afara UE/SEE?

    1. Datele cu caracter personal sunt prelucrate în general în Uniunea Europeană sau în Spațiul Economic European; nu intenționăm să transferăm date personale către alte țări.

      Doar în legătură cu utilizarea furnizorilor de servicii pentru prestarea unor servicii legate de analiza web pot fi transferate informații unor destinatari în așa-numitele „țări terțe”. „Țări terțe” înseamnă țări din afara Uniunii Europene sau a Convenției privind Spațiul Economic European unde nu este recunoscut un nivel adecvat de protecție a datelor comparabil cu cel din Uniunea Europeană.

      Dacă informațiile transferate conțin date cu caracter personal, înainte de acest transfer, despre care ați fost informat în mod corespunzător, vă asigurăm că nivelul corespunzător necesar al protecției datelor este garantat în terța țară respectivă sau cu destinatarul din terța țară. Acest lucru poate rezulta în special dintr-o așa-numită „decizie privind caracterul adecvat” a Comisiei Europene, care stabilește un nivel corespunzător de protecție a datelor pentru o anumită țară terță în ansamblu. Alternativ, putem de asemenea să bazăm transmisia datelor pe așa-numitele „Clauze contractuale standard ale UE” convenite cu un destinatar sau – în cazul unor destinatari din SUA – pe respectarea principiilor așa-numitului „Scut de Confidențialitate UE-SUA”. Suplimentar, în situația în care identificăm că una dintre aceste măsuri nu este suficientă în a asigura un nivel de protecție adecvat, de la caz la caz, vom adopta măsuri de securitate tehnice și/sau organizatorice suplimentare în conformitate cu  recomandările Comisiei Europene.  În circumstanțele care implică transferul de date către țări terțe, ne exprimăm disponibilitatea să vă furnizăm informații suplimentare referitoare la garanțiile corespunzătoare pentru menținerea nivelului adecvat de protecție a datelor la cererea dumneavoastră; datele de contact pot fi găsite la începutul acestei informări privind protecția datelor. Informații privind participanții la Scutul de Confidențialitate UE-SUA pot fi de asemenea găsite aici www.privacyshield.gov/list

  6. Cat timp sunt stocate datele dumneavoastră?

    1. Ca regulă generală, vom stoca datele dvs. cu caracter personal cât timp aveți un cont în Platforma. Puteți să ne solicitați oricând ștergerea anumitor informații sau închiderea contului și vom da curs acestor solicitări, sub rezerva păstrării anumitor informații inclusiv ulterior închiderii contului, în situațiile în care există o obligație legală (de ex. respectarea obligațiilor legale de retenție) sau interesele noastre legitime o impun. Ștergem datele cu caracter personal chiar fără o acțiune din partea persoanei vizate imediat ce retenția ulterioară nu mai este necesară pentru îndeplinirea scopurile pentru care datele au fost colectate sau altfel prelucrate, sau dacă retenția ulterioară nu este permisă de lege în alt mod.

      Pentru detalii suplimentare privind duratele de retenție, va rugăm sa reparcurgeți secțiunea 2 din prezenta notă de informare.

  7. Securitate

    1. Am luat măsuri organizatorice și tehnice pentru a asigura un nivel de securitate adecvat împotriva riscurilor care apar în urma prelucrării, în special prin distrugerea, pierderea, modificarea, dezvăluirea, achiziția sau accesul neautorizat, manipularea voită sau accidentală, accesul de către terți, ștergerea sau modificarea datelor cu caracter personal. Veți fi notificat în cazul încălcării securității datelor, într-o perioadă de timp rezonabilă după descoperirea încălcării, cu excepția cazului în care notificarea ar prejudicia efectuarea cercetărilor de către organele competente.

  8. Care sunt drepturile dumneavoastră ca persoană vizată?

    1. Regulamentul general privind protecția datelor vă recunoaște o serie drepturi în legătură cu datele dvs. cu caracter personal.

      Ca persoană vizată, puteți:

      • solicita accesul la datele dumneavoastră cu caracter personal, conform Art. 15 din GDPR;
      • solicita rectificarea datelor personale incorecte, conform Art. 16 din GDPR;
      • solicita ștergerea datelor dumneavoastră personale, conform Art. 17 din GDPR;
      • solicita restricționarea prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal, conform art. 18 din GDPR;
      • să vă exercitați dreptul la portabilitatea datelor, conform Art. 20 din GDPR;
      • să vă opuneți în legătură cu prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, conform Art. 21 din GDPR.

      Puteți exercita drepturile menționate mai sus transmițându-ne o notificare folosind detaliile de contact menționate pe prima secțiune a acestei informări privind protecția datelor, însoțită de o dovadă a identității dumneavoastră. Ne vom asigura că sunt luate măsurile adecvate pentru a răspunde solicitării dumneavoastră, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, în termen de 30 (treizeci) de zile de la primirea cererii. Informațiile vor fi transmise pe cale electronică, dacă este posibil, cu excepția cazului în care veți solicita în scris să fie folosită în mod expres o altă modalitate. 

      Cererile de acces, de corectare, de restricționare a procesării sau de ștergere trebuie să fie realizate în scris și sunt supuse restricțiilor legale aplicabile. 

      În cazul unor întrebări suplimentare, puteți de asemenea să luați legătura cu Responsabilul nostru cu protecția datelor, folosind datele de contact specificate în prima secțiune a acestei informări privind protecția datelor.

      În plus, aveți dreptul de a înainta o plângere privind prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro), conform Art. 77 din GDPR.

  9. Modificări

    1. Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica periodic politicile de confidențialitate, pentru a reflecta orice modificări ale modului în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal sau orice modificări ale cerințelor legale. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe Platforma versiunea modificată a politicilor de confidențialitate, motiv pentru care vă rugăm să verificați periodic conținutul acestor politici de confidențialitate. Ne dorim să aveți întotdeauna acces la detalii despre informațiile pe care le colectăm, cum le folosim și în ce circumstanțe, dacă este cazul, le dezvăluim. Orice astfel de modificare va intra în vigoare cu efect imediat la data publicării pe Platformă.